COMENTARI (3) 
                                   

                                                           LÚCIDA I AFILADA


                                Càrol Burjachs Serrano: https://hipertextuoccarol.wordpress.com/


“ La tecnologia és una criatura viva” i la Carol amb la seva pluma lúcida i afilada la desafia... Bravo  Bravíssima.


EL MEU RETRAT.

Càrol, em declaro fan de la teva escriptura; orgànica, ràpida, mordaç i passional, he gaudit molt llegint-te, tens un vocabulari molt ric, saps transmetre les idees i els conceptes de manera contundent i original, saps com introduir la teva identitat, a traves de les teves experiències i relacionar-ho amb la hipertextualitat, ens expliques coses de la teva vida ; ets seguidora del mite del rei Artur, però has quedat decebuda de l’ultima pel·lícula sobre el mite. A partir d’aquí l’argumentació és que el mite no es lineal i per tan això implica que els mites són hipertextualitzats.

“Els mites són vius, creixen i s’adapten als temps, als gustos de la gent, es desenvolupen, fan arrels i branques, de forma fractal, prenent l’essència geomètrica del mite i produint un nou individu narratiu amb entitat pròpia”

Interessant també quan parles de com dosificar la tecnologia “ em renunciat al poder de l’off” com saber parar l’off, reivindiquem el poder del subjecte sobre la tecnologia, però serà millor que assaborim un cop més, les seves paraules.

“Hitler va ser un pioner en l’ús de les tecnologies que tenia al seu abast”

“Així doncs, si les idees destructives poden calar a les societats a través de les tecnologies més noves, hem de maleir-les, escopir-hi i cremar-les a la foguera? De poc serviria, doncs, com he apuntat abans, la tecnologia és una criatura viva que evoluciona ho vulguin o no els conservadors”.



LA FORMA.

M’agrada l’encapçalament, molt adient per l’assignatura, per cert és romànic o gòtic?,  també que el fons sigui blanc, facilita la lectura, la combinació paratextual entre lletra i imatge és molt encertada, les imatges complementen molt bé el contingut del text, també m’agrada com organitzes els espais, com marques les frases en negreta, que creus importants, en certa mesura el disseny i  l’estructura paratextual tenen un aire periodístic, una estètica de revista, d’article d’opinió, de columna.


CONCLUSIÓ I VALORACIÓ

Si hagués de definir el blog de la Càrol, em una paraula seria “ lúcida”, els seus escrits així ho revelen, les seves descripcions, exposicions, conclusions, sempre estan il·luminades de lucidesa narrativa, a més pel que explica ,és una persona amb sensibilitat artística, a mi em sembla que també pel que diu, és una persona que té consciència de si mateixa, amb capacitat d’autoanalitzar-se i d’arribar a la conclusió que se sent hipertextual.

“Així doncs crec que la meva ment creava dins el paradigma hipertextual, multidimensional, meta-lineal, però jo intentava expressar-ho dins de les convencions unidireccionals en les que m’havia educat.”


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Propera parada, Galàxia hipertextual